(021)40440322 – 40440323
صادقیه، خیابان کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان راز، پلاک ۶۱، بلوک B، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
(021)40440322 – 40440323
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

کربوکسی تراپی

با افزایش سن و دیگر عامل ها، پوست صورت و دیگر نواحی بدن جوانی خود را از دست می دهند. تیرگی دور چشم، ناحیه تناسلی و زیربغل، ایجاد چین چروک، ایجاد ترک های پوستی، تجمع چربی از مواردی است که ممکن است زیبایی شخص را تحت تاثیر قرار بدهد و از اعتماد به نفس او بکاهد. کربوکسی تراپی یکی از روش های محبوب در زمینه رفعاین عارضه ها است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی چگونگی انجام کربوکسی تراپی . معایب و مزایای آن بپردازیم.

کربوکسی تراپی چیست و چگونه صورت می گیرد؟

این روش جزو روش های محبوب برای جوان سازی صورت و دیگر نواحی بدن است. که در طی آن گاز کربن دی اکسی به زیر نواحی پوست تزریق می شود.

در واقع در این روش با تزریق کربن دی اکسید بدن را وادار به تولید بشتر اکسیژن می کنند. به عبارتی در کربوکسی تراپی مقدار مشخصی گاز کربن دی اکسی را به ناحیه مورد نظر تزریق می کنند که این تزریق سبب افزایش سطح کربن دی اکسید بدن می شود. بدن این افزایش کربن دی اکسی را به منزله کمبود اکسیژن در نظر می گیرد، در نتیجه با ارسال اکسیژن بیشتر سبب تولید کلاژن و در نهایت بهبود عارضه ها می شود.

مزایا و ویژگی ها

کربوکسی تراپی جز روش های غیرتهاجمی است و این امر سبب می شود متقاضی از هرگونه حساست و عوارض داروهای بیهوشی در امان باشد. این روش به دلیل آنکه بسیار سریعانجام می شود و محل زخمی باقی نمی گذارد جزو روش های محبوب بین زیبا جویان است.

با این روش می توان طیف گسترده ای از انواع عارضه ها واختلالات پوستی را برطرف نمود. درمان و بهبود گودی و تیرگی زیر چشم، چین و چروک، افتادگی پوست، سلولیت و … از نمونه کاربرد های این روش است که بلافاصله بعد از درمان می‌توان به کارهای روزمره مشغول شد.

معایب و عوارض

خوشبختانه این روش عوارض جانبی شدیدی به همراه ندارد. ممکن است در طی انجام کربوکسی تراپی به دلیل آزاد شدن گاز در بافت ها، کمی احساس فشار و یا سوزش و درد داشته باشیدکه این، امری طبیعی است که میتوان میزان آن را با بیحسی قبل از شروع پروسه درمان، کم نمود.

قرمزی، تورم، کبودی از عوارض طبیعی بعد از انجام کربوکسی تراپی است که ممکن است در شما بروز دهد. این عوارض موقتو به میزان کم می باشد که در کمترین مدت بهبود می یابد.

چه مناطق و مشکلاتی با کربوکسی تراپی درمان می شوند؟

تزریق کربن دی اکسید را می توان در نواحی مختلف و به منظور رفع عارضه های گوناگونی انجام داد. رفع چین و چروک ناحیه پوستی، رفع استریای شکم، رفع تیرگی ناحیه ژنیتال و کشاله ران و زیر بغل، از بین بردن سلولیت و چربی های اضافه، رفع چروک ها و تیرگی زیر چشم، کربوکسی تراپی صورت و… از نمونه کاربرد هایی است که انجام این روش دارد.

کلینیک زیبایی خوب در غرب تهران

کاندیدای مناسب و نامناسب کربوکسی تراپی

خوشبختانه این روش غیر تهاجمی است که همین امر سبب شده است، کربوکسی تراپی ممانعت خاصی برای کسی نداشته باشد. به طور کلی می توانیم بگوییم همه افراد قادر به انجام کریوکسی تراپی هستند. اما  توصیه می شود برای پیشگیری از هرگونه عوارض  در صورتی که موارد زیر را دارا هستید با پزشک خود آن را در میان بگذارید.

  • داشتن مشکل کلیوی و یا سابقه دیالیز کردن
  • دارا بودن هرگونه زخم فعال در ناحیه مورد نظر برای کربوکسی تراپی
  • تحت شیمی درمانی بودن
  • باردار بودن و یا دوران شیر دهی
  • داشتن مشکلات مغزی و یا دارا بودن صرع
کاندیدای مناسب و نامناسب کربوکسی تراپی

هزینه، ماندگاری و تعداد جلسات

عموما این روش به ۶ تا ۸ جلسه درمانی نیاز دارد که هر جلسه آن معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی نیز به عوامل متعددی از جمله سن ، جنس و ویژگی های پوست و واکنش پوست به تزریق کربن دی اکسید بستگی دارد. هزینه این روش با توجه با مواردی همچون دستمزد تزریق کننده، محل قرار گیری مطب، ناحیه تحت درمان و میزان عارضه متفاوت است.

بهترین مرکز بوتاکس در غرب تهران کجاست؟

مرکز زیبایی ایریس

کلینیک زیبایی ایریس

مرکز زیبایی ایریس، کلینیک تخصصی پوست و لیزر در غرب تهران
با دارا بودن کادری حرفه ای از متخصصین در زمینه خدمات بسیاری از جمله لیزر موهای زائد به طور تخصصی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و انواع فیلر، مزوتراپی سر و صورت، مزونیدلینگ، کربوکسی تراپی، فیس آپ، پیرسینگ ناف و بینی و گوش و انواع ویزیتهای درمانی پوست و مو برای شما مراجعین گرامی آماده خدمات رسانی می باشد و توانسته به بهره گیری از بهترین دستگاه ها و مواد اولیه در کنار تجربه متخصصین، رضایت مراجعین عزیز را جلب نماید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل شامل قرمزی و تورم، عدم تقارن،  کبودی و خارش و حساسیت هستند که احتمال دارد در برخی از افراد بروز پیدا...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *