(021)40440322 – 40440323
صادقیه، خیابان کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان راز، پلاک ۶۱، بلوک B، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
(021)40440322 – 40440323
مرکز زیبایی ایریس / لیزر موهای زائد / مهم ترین مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ
مدت زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

مهم ترین مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

پس از انجام میکرونیدلینگ، برخی از عوارض جانبی قابل انتظار است. به همین دلیل انجام مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ ضروری است.

به طور مثال بعد از دریافت درمان، ممکن است پوست شما برافروخته یا قرمز روشن باشد، گویی تمام روز را زیر نور خورشید گذرانده اید و دچار آفتاب سوختگی خفیف تا متوسط ​​شده اید.

قرمزی که در اثر میکرونیدلینگ تجربه می کنید، اغلب در عرض ۴۸ ساعت محو می شود. سایر علائم، مانند لایه برداری و جوش، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا برطرف شود.

بیشتر بهبودی قابل مشاهده از میکرونیدلینگ در یکی دو روز اول پس از درمان اتفاق می‌افتد، اما بهبودی همچنان در زیر سطح پوست شما تا ۲ ماه پس از آن اتفاق می‌افتد.

تورم تا ۴۸ ساعت پس از عمل معمول است. پوسته پوسته شدن یا لایه برداری بعد از میکرونیدلینگ نیز نسبتاً رایج است.

سایر عوارض میکرونیدلینگ مانند برآمدگی، جوش و خشکی پوست نیز پس از میکرونیدلینگ رایج است؛ اما همه آنها را تجربه نمی کنند.

مراقبت از پوست با مرطوب کننده و پاک کننده های ملایم می تواند عوارض جانبی را به حداقل برساند.

میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی بسیار ایمن و موثر است. با این حال، مانند تمام درمان‌ها، مراقبت ویژه از پوست قبل و بعد از عمل برای بهبود سریع و بهترین نتایج ضروری است.

دستورالعمل های مراقبت بعد از میکرونیدلینگ در سه مرحله ( قبل از درمان، مرحله درمان و بعد از درمان)

در این قسمت همراه ما باشید تا مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ، بعد از آن و مراقبت در مرحله درمان را بررسی کنیم.


پیروی از دستورالعمل های صحیح قبل از درمان تضمین می کند که درمان شما به آرامی پیش می رود و به کاهش عوارض جانبی کمک می کند.

  • از آکوتان در شش ماه قبل از شروع جلسات درمانی خودداری کنید.
  • ۵ تا ۷ روز قبل از درمان از مواد موضعی که ممکن است حساسیت پوست شما را افزایش دهند مانند رتینوئیدها، لایه بردارها، آنتی بیوتیک های موضعی یا اسیدها استفاده نکنید.
  • حداقل ۳ روز قبل از جلسه میکرونیدلینگ از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن، موترین یا ادویل استفاده نکنید. اینها با فرآیند التهابی طبیعی که برای جوانسازی پوست شما حیاتی است، تداخل خواهند داشت.
  • حداقل ۲ هفته قبل از عمل از انجام روش های IPL/لیزر، قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت نشده یا آفتاب سوختگی خودداری کنید.
  • بدون اپیلاسیون، کرم های موبر، یا الکترولیز در ناحیه تحت درمان تا ۵ تا ۷ روز قبل.
  • برای جلوگیری از تحریک پوست، روز عمل را اصلاح نکنید. اگر موهای متراکمی در ناحیه درمان وجود دارد، یک روز قبل از رسیدن به نوبت خود اصلاح کنید.
  • اگر مستعد ابتلا به تبخال هستید، ۲ روز قبل و روز درمان از یک ماده ضد ویروسی استفاده کنید.
  • از یک هفته قبل از مصرف عوامل رقیق کننده خون خودداری کنید زیرا کبودی یکی از عوارض جانبی رایج میکرونیدلینگ است.
  • روز درمان
  • دانستن اینکه چه چیزی در روز درمان میکرونیدلینگ خود باید انتظار داشته باشید، این روش را تا حد امکان راحت و بدون اضطراب برای شما خواهد کرد.
مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ در 3 مرحله

مراقبت های جلسه درمان میکرونیدلینگ

  • پوست شما تمیز می‌شود تا فاقد لوسیون، روغن، آرایش، پودر یا ضد آفتاب باشد. در صورت تمایل می توانید در بدو ورود صورت خود را در مطب بشویید.
  • از شما خواسته می شود که متخصص مراقبت از پوست خود را در مورد هرگونه تغییر مرتبط در تاریخچه پزشکی خود و همه داروهایی که مصرف می کنید مطلع کنید.
  • متخصص شما از شما می پرسد که آیا تاتوهای زیبایی در نواحی درمان وجود دارد یا خیر.
  • ۳۰-۴۵ دقیقه قبل از درمان، لیدوکائین موضعی روی پوست شما اعمال می شود.
  • درمان میکرونیدلینگ یک روش در مطب است که معمولاً تا ۶۰ دقیقه طول می کشد.

دستورالعمل های مراقبت بعد از میکرونیدلینگ


مانند هر درمان زیبایی پوست، مهم است که از پوست خود به دنبال روش میکرونیدلینگ برای بهترین نتیجه مراقبت کنید.

نکات پس از درمان

  • تا یک هفته پس از عمل از مصرف داروهای ضد التهابی خودداری کنید.
  • از یخ روی صورت خود استفاده نکنید و از آرنیکا/بروملین استفاده نکنید. اینها ممکن است با فرآیند التهابی طبیعی که برای جوانسازی پوست شما حیاتی است، تداخل ایجاد کند.
  • حداقل به مدت ۲ هفته از آفتاب گرفتن و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. پس از ۲۴ ساعت، همیشه از ضد آفتاب (SPF 30 یا بالاتر) استفاده کنید و اگر بیرون هستید از کلاه استفاده کنید.
  • در صورت احساس درد از مسکن هایی مانند تیلنول استفاده کنید.

 5 نکته مهم برای مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

افزایش سن، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، عوامل محیطی مانند آلودگی، و سبک زندگی ناسالم می تواند به بافت و رنگ پوست ما آسیب برساند، که می تواند ما را پیرتر از آنچه هستیم نشان دهد.

اگر به دنبال یک گزینه درمانی جامع برای چنین مشکلات پوستی هستید، میکرونیدلینگ یک درمان پیشرفته برای بازسازی و جوانسازی پوست  است که می تواند برای مشکلات پوست شما بسیار کارساز باشد. با این حال، اثربخشی و ایمنی درمان تا حد زیادی به تخصص ارائه دهنده و همچنین مراقبت های بعدی مناسب بستگی دارد.

۵ روش مراقبت پس از درمان که می تواند نتایج درمان میکرونیدلینگ شما را افزایش دهد

پیروی از روش‌های خوب مراقبت‌های پس از درمان می‌تواند نتایج درمان شما را بهبود بخشد و به پوست شما اجازه می‌دهد سریع‌تر بهبود یابد؛ همچنین خطر عوارض پس از درمان را نیز کاهش می دهد.

حال در این قسمت قصد داریم به ۵ نوع روش مراقبت بعد از میکرونیدلینگ بپردازیم که می تواند تاثیر درمان را چندین برابر نماید:

5 نکته مهم برای مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

۱. پس از درمان از محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد فعال قوی خودداری کنید.

ممکن است از شما بخواهیم که چند محصول روتین خود را که در حال استفاده از آن ها هستید، متوقف کنید. این موارد شامل لایه بردارهای قوی، اسیدهای لایه بردار پوست و ویتامین سی هستند. این محصولات به دلیل تحریک کردن پوست شما باید متوقف شوند و جزء مهم ترین مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ محسوب می شوند.

اجازه دهید حدود یک هفته پوست شما به طور طبیعی بهبود یابد و سپس به تدریج می توانید محصولات مراقبت از پوست خود را به روال روزانه خود بازگردانید.

۲. از یک پاک کننده یا مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

همانطور که پوست شما از آسیب ها بهبود می یابد، ممکن است پوست شما خشک، پوسته پوسته و خارش دار به نظر برسد. این بهترین زمان برای استفاده از یک پاک کننده ملایم برای دور نگه داشتن باکتری ها و یک مرطوب کننده ملایم برای حفظ رطوبت پوست است. با این حال، مطمئن شوید که فقط از حرکات سبک و دایره ای روی پوست خود استفاده نمایید.

همچنین می توانید پس از درمان از سرم اسید هیالورونیک استفاده کنید تا پوست را از داخل آبرسانی کرده و تولید کلاژن و الاستین طبیعی آن را افزایش دهید و از عوارض میکرونیدلینگ جلوگیری نمایید.

قبل استفاده از هر نوع پاک کننده، تونر یا اسکراب، ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید. تا مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده عوارض جانبی را بدتر نمی کنند.

هیالورونیک اسید را می توان پس از انجام میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار داد و حتی در برخی موارد برای کمک به تحریک تولید کلاژن بعد از عمل توصیه می شود.

اگر پوست تان خشک شده است، می توانید از  روغن نارگیل  به عنوان یک نرم کننده برای حفظ رطوبت و آبرسانی صورت خود پس از میکرونیدلینگ، استفاد نمایید.

۳. از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید خودداری کنید.

میکرونیدلینگ می تواند حساسیت پوست شما را به طور موقت افزایش دهد، بنابراین، حداقل ۲ تا ۳ روز پس از درمان باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید.

اگر این امکان پذیر نیست، قبل از خروج حتما از یک ضد آفتاب خوب با حداقل SPF 30 استفاده کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، شما باید در ۲ هفته اول پس از میکرونیدلینگ به طور مداوم از ضد آفتاب استفاده کنید. در روزهای بعد از درمان، هر زمان که بیرون می روید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

۴. برای جلوگیری از عفونت، ناحیه تحت درمان را تمیز نگه دارید

علاوه بر تحریک تولید کلاژن، آسیب‌های ریز روی پوست می‌توانند به‌عنوان ریز کانال‌هایی عمل کنند که به باکتری‌ها اجازه می‌دهند به پوست نفوذ کرده و منجر به عفونت‌های فعال شوند. در این قسمت به نکاتی که می تواند به جلوگیری از عفونت کمک نماید، اشاره خواهیم کرد:

برای جلوگیری از عفونت از هر کرم آنتی بیوتیک موضعی که پزشک تجویز می کند استفاده کنید.

قبل از اینکه صورت خود را لمس کنید دست های خود را بشویید.

در ۲۴ ساعت بعد از میکرونیدلینگ، به خصوص با برس آرایشی که قبلا استفاده شده است، آرایش نکنید.

برای محافظت از پوست خود، همچنین باید از استخر، سونا و موقعیت هایی که ممکن است به شدت عرق می کنید، اجتناب کنید، از جمله تمرینات شدید در باشگاه.

پس از گذشت ۷۲ ساعت، ممکن است بتوانید این فعالیت ها را از سر بگیرید.

صورت خود را به آرامی با آب ولرم بشویید.

جلوگیری از عفونت در مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

۵. از پپتیدهای محرک کلاژن و فاکتورهای رشد استفاده کنید.

استفاده از پپتیدها و فاکتورهای رشد مانند PepFactor می تواند کمک کننده باشد زیرا می توانند به پوست نفوذ کنند تا روند بهبودی را تسریع کرده و تولید کلاژن را افزایش دهند.

PepFactor محصولی با مارک تجاری است که پوست شما را از درون جوان و احیا می کند. فرمول منحصر به فرد آن تولید کلاژن و الاستین را به میزان قابل توجهی بدون هیچ گونه خطر عوارض جانبی افزایش می دهد.

بهترین زمان شروع روتین پوست بعد از انجام میکرونیدلینگ به نقل از سایت https://okanaganskincare.ca/

Day 5-7
You may start your regular skin care products again, once your skin no longer feels irritated. Most of our patients have noticed continued skin improvement over the months following their last treatment.

For best results: We recommend follow-up and repeat microneedling treatments every 4-6 weeks, with a series of 3-5 treatments depending on your personalized care plan.

ترجمه فارسی :

روز ۵-۷
ممکن است محصولات مراقبت از پوست معمولی خود را دوباره شروع کنید، زمانی که پوست شما دیگر تحریک نمی شود. اکثر بیماران ما طی ماه‌های پس از آخرین درمان خود متوجه بهبود مداوم پوست شده‌اند.

برای بهترین نتایج: ما توصیه می‌کنیم که درمان‌های میکرونیدلینگ را هر ۴ تا ۶ هفته یک‌بار پیگیری و تکرار کنید، با یک سری از ۳ تا ۵ درمان بسته به برنامه مراقبت شخصی شما.

فواید میکرونیدلینگ

مزیت اصلی میکرونیدلینگ بهبود بافت پوست است. این کار را با تحریک کلاژن انجام می دهد، که برای جوانسازی پوست عالی است. در نتیجه، می تواند به بهبود تعدادی از نگرانی های کلیدی پوست کمک کند.

میکرونیدلینگ می تواند کمک کند:

  • از بین بردن چین و چروک
  • محو کردن جای آکنه
  • مقابله با آسیب اشعه ماوراء بنفش (UV)، مانند هایپرپیگمانتاسیون و لکه های پیری
  • منافذ را کوچک می کند
  • روشن کردن پوست
  • کاهش ظاهر علائم کششی

چقدر بعد از میکرونیدلینگ می توان آرایش کرد؟

پوشاندن قرمزی با آرایش یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید، زیرا آرایش منافذ پوست تان را که باز شده، مسدود می کند و حتی ممکن است باعث ایجاد جوش شود.

با کاهش قرمزی باید کمی صبر داشته باشید، اما در عین حال، می توانید از محصولات ملایم و بدون عطر با مواد طبیعی استفاده کنید تا کمی تسکین پیدا کنید.

در حالت ایده آل، باید حداقل ۴۸ ساعت بعد از میکرونیدلینگ قبل از آرایش کردن صبر کنید. این به پوست زمان می دهد تا بهبود یابد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

میکرونیدلینگ به طور کلی به عنوان یک روش کم خطر در نظر گرفته می شود؛ اما گاهی اوقات، عوارض جانبی می تواند تشدید شود و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

علائمی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • تب بیش از ۱۰۰۳۸ درجه
  • حالت تهوع
  • ترشحات زرد یا سبز
  • خون ریزی
  • سردرد

عفونت‌های ناشی از میکرونیدلینگ صورت معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که از ابزارهای استریل نشده و آلوده استفاده شود.

خلاصه مطلب

رعایت بهداشت اولیه برای جلوگیری از عفونت و استفاده روزانه از ضد آفتاب می تواند به بهبود پوست شما پس از میکرونیدلینگ کمک کند.

میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی کم تهاجمی است که گردش خون شما را تحریک می کند. این معمولاً برای بهبود ظاهر اسکارها و افزایش تولید کلاژن انجام می شود.

چیزی که اغلب در مورد آن صحبت نمی شود، مراقبت های بعد از عمل است. به همین دلیل ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی عوارض میکرونیدلینگ بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید عوارض آن را در مدت زمان کوتاه تری برطرف نمایید.

توجه داشته باشید، حتی اگر در خانه میکرونیدلینگ انجام می دهید، باز هم باید در روزهای پس از انجام درمان از پوست خود مراقبت بیشتری کنید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری در این رابطه داشتید، می توانید در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح نمایید.

مرکز زیبایی ایریس

کلینیک زیبایی ایریس

مرکز زیبایی ایریس، کلینیک تخصصی پوست و لیزر در غرب تهران
با دارا بودن کادری حرفه ای از متخصصین در زمینه خدمات بسیاری از جمله لیزر موهای زائد به طور تخصصی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و انواع فیلر، مزوتراپی سر و صورت، مزونیدلینگ، کربوکسی تراپی، فیس آپ، پیرسینگ ناف و بینی و گوش و انواع ویزیتهای درمانی پوست و مو برای شما مراجعین گرامی آماده خدمات رسانی می باشد و توانسته به بهره گیری از بهترین دستگاه ها و مواد اولیه در کنار تجربه متخصصین، رضایت مراجعین عزیز را جلب نماید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی

بیکینی یکی از مناطق بسیار حساس بدن است که رعایت بهداشت آن مهم است چرا که در غیر این صورت می‌تواند باعث بروز عفونت‌های...

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان

در دنیای امروز، جایی که ظاهر افراد نقش مهمی در تعاملات اجتماعی ایفا می‌کند، موهای زائد برای بسیاری از مردان به یک...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *