(021)40440322 – 40440323
صادقیه، خیابان کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان راز، پلاک ۶۱، بلوک B، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
(021)40440322 – 40440323
مرکز زیبایی ایریس / لیزر موهای زائد / لیزر موهای زائد در دوران بارداری
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

بسیاری از افراد برای از بین بردن موهای زائد به کلینیک لیزر موهای زائد مراجعه می کنند. از این نوع روش برای حذف موهای زائد برای قسمت های مختلف بدن از جمله صورت، پاها، زیر بغل و ناحیه بیکینی استفاده می شود. لیزر موهای زائد در بارداری از جمله نکات ضروری است که می بایست درمورد آن آگاهی کامل داشت.

آیا زنان باردار هم می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟ به گفته بسیاری از پزشکان پاسخ این سوال منفی است. در ادامه به بررسی لیزر موهای زائد در دوران بارداری می پردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

لیزر-موهای-زائد-در-دوران-بارداری

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟


ابتدا پزشک یا تکنسین، پرتویی از نور را در منطقه ای که می خواهید درمان کنید، اعمال می کند. لیزر رنگدانه تیره در هر مو را هدف قرار می دهد، گرما را به پایین ساقه مو و به فولیکول های مو انتقال می دهد.

اگر گرما فولیکول را به طور کامل از بین ببرد، مو دوباره رشد نمی کند. اما اگر فولیکول فقط آسیب دیده باشد، ممکن است موها دوباره رشد کنند، اما احتمالاً نسبت به قبل نازک تر و کمتر می شوند.

بارداری و موهای زائد


زنان  و همچنین مردان برای از بین بردن موهای زائد به لیزر موهای زائد روی می آورند. روش های لیزری یک روش ایمن، مطمئن و مقرون به صرفه برای از بین بردن یا کاهش موهای زائد زیر بغل و موهای صورت، پاها و ناحیه بیکینی است. از این رو بسیاری از افراد برای از بین بردن موهای زائد به کلینیک لیزر موهای زائد مراجعه می کنند. لیزر موهای زائد در دوران بارداری از جمله مسائل مهمی است که در این راستا باید از آن آگاهی کامل داشت.

آیا زنان باردار هم می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟ به گفته بسیاری از پزشکان پاسخ این سوال منفی است. در این مقاله به بررسی لیزر موهای زائد در دوران بارداری می پردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

مجله بین المللی Dermatology Trusted Source زنان در سال ۲۰۱۷ گزارشی را در مورد ایمنی لیزرهای زیبایی در زنان باردار منتشر کرد و اعلام کرد در حالی که استفاده از لیزرهای بی خطر برای درمان مشکلات پزشکی مانند سنگ کلیه و زگیل تناسلی در زنان باردار مانعی ندارد، اما هیچ گونه اطلاعات ایمنی در برای استفاده از لیزر در روشهای زیبایی مانند لیزر موهای زائد در دسترس نیست.

به همین دلیل اگرچه لیزر موهای زائد عموماً یک روش ایمن محسوب می شود، پزشکان و متخصصان پوست معمولاً به زنان باردار توصیه می کنند که از انجام این روش خودداری کنند زیرا هیچ مطالعه ای صورت نگرفته تا ثابت کند که لیزر موهای زائد برای مادران باردار و جنین آنها بی خطر است.

مرکز زیبایی ایریس مجهز به پیشرفته ترین دستگاه  لیزرموهای زائد و سایر خدمات تزریق بوتاکس، توزریق ژل و خدمات تخصصی پوست می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با شماره تلفن ۴۰۴۴۰۳۲۲۲ تماس حاصل نمایید.

اینستاگرام

آیا لیزر موهای زائد می تواند بر بارداری تأثیر بگذارد؟


هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد بر بارداری شما تأثیر دارد، وجود ندارد. اگر می خواهید باردار شوید، قبل از شروع درمان های لیزر موهای زائد، با پزشک خود مشورت کنید.

برای اکثر افراد، کاهش قابل توجه رشد موهای زائد پس از چندین جلسه درمانی معمولا طی یک دوره نه ماهه قابل مشاهده است. همچنین این امکان وجود دارد که شما قبل از این که متوجه شوید باردار هستید،اقدام به لیزر موهای زائد کنید و دچار عوارض ناشی از این روش شوید، مانند:

  • سوزش پوست
  • تغییر در رنگ پوست
  • تاول زدگی
  • بروز جای زخم
  • رشد بیش از حد مو، در موارد نادر

چه مدت بعد از زایمان می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید؟


پس از زایمان، ابتدا لازم به نکات مراقبتی پس از زایمان توجه کنید. در طی چند ماه اول پس از زایمان، به طور مرتب با متخصص زنان تان صحبت کنید و در مورد تغییرات بدنتان وی را در جریان بگذارید.

پزشک شما بهترین فرد برای کمک به شما در تصمیم گیری است که آیا هورمون های شما به حالت عادی برگشته اند و پوست شما آماده لیزر درمانی می باشد یا خیر. این اطلاعات به ویژه در صورتی که زخم یا بریدگی ناشی از اپیزوتومی یا زایمان سزارین داشته باشید از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود. همچنین لازم است نکات قبل از لیزر موهای زائد را مورد توجه قرار دهید.

چرا بهتر است در دوران بارداری لیزر نکنیم؟


هنگامی که باردار هستید، هورمون ها در بدن شما فعالیت بیشتری دارند. سطح بالاتر همچنین استروژن و آندروژن می تواند باعث رشد مو در جاهایی شود که قبلاً هرگز ظاهر نشده بود ، خصوصاً در سه ماهه سوم.

و ممکن است متوجه رشد ناگهانی موهای زائد روی شکم، صورت، گردن، سینه و بازویتان شوید. اما خبر خوب این است که این رشد موها کاملاً عادی است و پس از تولد کودک خود به خود از بین می رود.

جزئیات لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

با توجه به سؤالات بسیاری که آیا لیزر موهای زائد بارداری بی خطر است، بهتر است به دنبال جایگزین های لیزر موهای زائد باشید که احتمالاً در هنگام مواجهه با موهای زائد زائد در دوران بارداری ایمن تر و راحت تر هستند.

کلام آخر

بارداری می تواند تغییرات زیادی در بدن شما ایجاد کند ، از جمله رشد شدن ناگهانی مو در قسمت هایی که قبلاً نبوده است. بیشتر این تغییرات در طی چند ماه پس از زایمان برطرف می شود.

به همین دلیل توصیه می شود اگر باردار هستید و می خواهید موهای صورت، بازوها، شکم، پا یا ناحیه بیکینی خودتان را از بین ببرید، بهتر است از روش های ایمن و فاقد خطر مانند اپیلاسیون، شیو و اصلاح کردن بهره ببرید.

پس از زایمان هم، با پزشکتان مشورت کنید که چه زمانی می توانید برای انجام لیزر موهای زائد اقدام کنید.

منبع

https://www.healthline.com/health/laser-hair-removal-pregnancy#how-soon

مرکز زیبایی ایریس

کلینیک زیبایی ایریس

مرکز زیبایی ایریس، کلینیک تخصصی پوست و لیزر در غرب تهران
با دارا بودن کادری حرفه ای از متخصصین در زمینه خدمات بسیاری از جمله لیزر موهای زائد به طور تخصصی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و انواع فیلر، مزوتراپی سر و صورت، مزونیدلینگ، کربوکسی تراپی، فیس آپ، پیرسینگ ناف و بینی و گوش و انواع ویزیتهای درمانی پوست و مو برای شما مراجعین گرامی آماده خدمات رسانی می باشد و توانسته به بهره گیری از بهترین دستگاه ها و مواد اولیه در کنار تجربه متخصصین، رضایت مراجعین عزیز را جلب نماید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی

بیکینی یکی از مناطق بسیار حساس بدن است که رعایت بهداشت آن مهم است چرا که در غیر این صورت می‌تواند باعث بروز عفونت‌های...

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان

در دنیای امروز، جایی که ظاهر افراد نقش مهمی در تعاملات اجتماعی ایفا می‌کند، موهای زائد برای بسیاری از مردان به یک...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *