(021)40440322 – 40440323
صادقیه، خیابان کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان راز، پلاک ۶۱، بلوک B، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
(021)40440322 – 40440323
مرکز زیبایی ایریس / لیزر موهای زائد / لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟ افرادی که اختلالات پوستی دارند، خانم‌های باردار، افرادی که داروهای حساس کننده به نور مصرف می‌کنند، افرادی که به تازگی پوست خود را برنزه کرده‌اند، افرادی که حساسیت یا واکنش‌های آلرژیک دارند و افرادی که مدام از ویتامین آ استفاده می‌کنند، انجام لیزر برای آنان ضرر دارد.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

لیزر موی زائد برای اکثر افراد بی‌خطر است. با این حال، ممکن است لیزر برای برخی از افراد با توجه به شرایطی که دارند، مضر باشد.

افرادی که اختلالات پوستی دارند

 ممکن است لیزر برای افراد مبتلا به اختلالات پوستی مانند پسوریازیس، اگزما یا افرادی که تبخال دارند، ضرر داشته باشد.

۱. پسوریازیس: پسوریازیس، بیماری مزمن پوستی خود ایمنی است که با لکه‌های قرمز و پوسته پوسته مشخص می‌شود. نواحی آسیب دیده اغلب حساس و مستعد تحریک هستند. لیزر موی زائد شامل هدایت پرتوهای نور متمرکز بر روی پوست است که می‌تواند ضایعات پسوریازیس را تشدید کند. گرمای تولید شده توسط لیزر ممکن است باعث افزایش التهاب، قرمزی و ناراحتی در نواحی آسیب دیده شود. توصیه می‌کنیم از لیزر موی زائد بر روی پلاک‌های پسوریازیس فعال خودداری کنید تا از تشدید آن جلوگیری شود.

۲. اگزما: اگزما که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می‌شود، بیماری التهابی مزمن پوستی است که با پوست خشک، خارش و ملتهب مشخص می‌شود. لیزر موی زائد می‌تواند سد پوستی را بیشتر تحریک کرده و منجر به افزایش خارش، قرمزی و ناراحتی شود. پوست دارای اگزما حساس است و گرمای تولید شده توسط لیزر می‌تواند التهاب را تشدید و باعث شعله ور شدن آن شود.

۳. تبخال: عفونت‌های ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) از دلایل ایجاد تبخال هستند. لیزر موی زائد می‌تواند باعث آسیب به تاول‌ها و ایجاد درد، تاخیر در بهبودی و گسترش احتمالی عفونت شود. به تعویق انداختن لیزر تا زمانی که تبخال به طور کامل بهبود یابد، بسیار مهم است تا از بروز عوارض جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

خانم‌های باردار

در دوران بارداری، از انجام لیزر موی زائد خودداری کنید. در حالی که تحقیقات محدودی در مورد اثرات لیزر موی زائد بر بارداری و جنین در حال رشد وجود دارد، مهم است که ایمنی و سلامت مادر و جنین را در اولویت قرار دهید.

۱. خطرات احتمالی برای جنین: لیزر موی زائد شامل استفاده از انرژی نور شدید است که توسط رنگدانه (ملانین) در فولیکول‌های مو جذب می‌شود. این نگرانی وجود دارد که این انرژی می‌تواند به بافت‌های اطراف از جمله رحم منتقل شود و بر جنین در حال رشد تاثیر بگذارد. با اینکه احتمال این خطر پایین است اما توصیه می‌کنیم که احتیاط کنید و از انجام لیزر در دوران بارداری اجتناب کنید.

۲. تغییرات هورمونی: بارداری با تغییرات هورمونی زیادی در بدن همراه است. این نوسانات هورمونی می‌تواند بر حساسیت پوست تاثیر بگذارد و آن را در معرض واکنش‌های نامطلوب ناشی از لیزر درمانی قرار دهد. ممکن است زنان باردار با افزایش حساسیت پوستی، هایپرپیگمانتاسیون یا ایجاد لکه‌های تیره به نام ملاسما رو به رو باشند. لیزر موی زائد در چنین شرایطی می‌تواند این تغییرات پوستی را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: هزینه لیزر موهای زائد

افرادی که داروهای حساس کننده به نور مصرف می‌کنند

    برخی از داروها، از جمله آنتی بیوتیک‌های خاص و داروهای آکنه، می‌توانند پوست را نسبت به نور حساس‌تر کنند. انجام لیزر در ترکیب با این داروها می‌تواند منجر به عوارض جانبی مانند سوختگی یا تغییر رنگ پوست شود.

چه کسانی نباید لیزر موی زائد انجام دهند؟

افرادی که به تازگی پوست خود را برنزه کرده‌اند

لیزر موی زائد می‌تواند برای افرادی که به تازگی برنزه کرده‌اند، مضر باشد. به این دلیل که این روش‌ها باعث افزایش ملانین در سطح پوست می‌شود. پرتو لیزری که در  رفع موهای زائد استفاده می‌شود، رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد و زمانی که میزان ملانین در پوست افزایش می‌یابد، لیزر نمی‌تواند به طور موثر ریشه مو را از بین ببرد. در نتیجه، انرژی لیزر توسط ملانین اضافی جذب شده و منجر به افزایش خطر سوختگی شدید و آسیب پوست می‌گردد.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

افرادی که حساسیت یا واکنش‌های آلرژیک دارند

 پوست برخی از افراد نسبت به انرژی لیزر بسیار حساس است که می‌تواند منجر به ناراحتی، درد یا واکنش های نامطلوب مانند بثورات پوستی یا کهیر شود. اگر سابقه حساسیت پوستی یا واکنش‌های آلرژیک دارید، مهم است که قبل از انجام لیزر، این موضوع را با متخصص یا تکنسین خود در میان بگذارید.

افرادی که مدام از ویتامین آ استفاده می‌کنند

افرادی که به طور مداوم از ویتامین A، به ویژه در دوزهای بالا یا به شکل داروهای خاصی مانند ایزوترتینوئین (که معمولا برای درمان آکنه کاربرد دارد) استفاده می‌کنند، لیزر می‌تواند برای آن‌ها مضر و بی‌اثر باشد. مشتقات ویتامین A می‌توانند حساسیت پوست را افزایش داده و آن را مستعد واکنش‌های نامطلوب مانند افزایش قرمزی، سوزش یا حتی سوختگی کنند. علاوه بر این، این داروها می‌توانند بر روند بهبودی پوست تاثیر گذاشته و بهبودی پس از لیزر را به تاخیر بیندازند.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی منع شده است؟

نتیجه‌گیری

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟ در حالی که لیزر موی زائد روشی ایمن و موثر است، توجه به عواملی مانند نوع پوست، رنگ مو، داروهای مصرفی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و محافظت از چشم ضروری است. بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید و از بی‌خطر بودن انجام لیزر مطمئن شوید.

مرکز زیبایی ایریس

کلینیک زیبایی ایریس

مرکز زیبایی ایریس، کلینیک تخصصی پوست و لیزر در غرب تهران
با دارا بودن کادری حرفه ای از متخصصین در زمینه خدمات بسیاری از جمله لیزر موهای زائد به طور تخصصی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و انواع فیلر، مزوتراپی سر و صورت، مزونیدلینگ، کربوکسی تراپی، فیس آپ، پیرسینگ ناف و بینی و گوش و انواع ویزیتهای درمانی پوست و مو برای شما مراجعین گرامی آماده خدمات رسانی می باشد و توانسته به بهره گیری از بهترین دستگاه ها و مواد اولیه در کنار تجربه متخصصین، رضایت مراجعین عزیز را جلب نماید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی

بیکینی یکی از مناطق بسیار حساس بدن است که رعایت بهداشت آن مهم است چرا که در غیر این صورت می‌تواند باعث بروز عفونت‌های...

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان

در دنیای امروز، جایی که ظاهر افراد نقش مهمی در تعاملات اجتماعی ایفا می‌کند، موهای زائد برای بسیاری از مردان به یک...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *