(021)40440322 – 40440323
صادقیه، خیابان کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان راز، پلاک ۶۱، بلوک B، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
(021)40440322 – 40440323
مرکز زیبایی ایریس / لیزر موهای زائد / لیزر خط ریش؛ بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

لیزر خط ریش؛ بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد

لیزر خط ریش، روشی برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه خط ریش است. در این روش، از دستگاه‌های لیزر مخصوصی استفاده می‌شود که با تولید نور لیزر با طول موج مناسب و توان متفاوت، بر روی فولیکول‌های مو تاثیر می‌گذارند. این کار موجب اختلال در چرخه رشد موهای زائد شده و از رویش آن‌ها در این ناحیه جلوگیری می‌شود.

لیزر خط ریش

لیزر خط ریش برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر خط ریش برای هر فردی قابل استفاده است، اما تفاوت رنگ پوست و مو می‌تواند تاثیر بیشتری روی نتایج داشته باشد. اگر رنگ پوست شما روشن و موی ریشتان تیره است، لیزر اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. بنابراین، اگر رنگ موی ریش شما قهوه‌ای یا مشکی است، یکی از کاندیداهای مناسب برای انجام لیزر خط ریش هستید. البته محدودیتی در این مورد وجود ندارد، زیرا فناوری لیزر به میزانی پیشرفت کرده است که می‌تواند بر روی هر نوع رنگ مو تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد

افرادی که نباید از لیزر خط ریش را انجام دهند

۱. افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند: افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند، بهتر است با پزشک خود مشورت کنند و از امکان انجام لیزر مطمئن شوند.

۲. افرادی که به بیماری‌های خاص یا بیماری‌های پوستی مبتلا هستند: برخی بیماری‌ها و مشکلات پوستی می‌توانند برای انجام لیزر خط ریش منع کننده باشند. افرادی که بیماری‌های خاص مانند عفونت‌ها، آفتاب سوختگی شدید، آکنه شدید و…  دارند باید با پزشک خود مشورت کنند و از امکان انجام لیزر مطمئن شوند.

۳. افرادی که اختلالات هورمونی دارند: برخی اختلالات هورمونی می‌توانند بر روند رشد موها و جوانسازی پوست  تاثیر داشته باشند. در این موارد، لیزر خط ریش ممکن است تاثیر مطلوبی نداشته باشد یا عوارض جانبی را افزایش دهد. بنابراین، افرادی که از اختلالات هورمونی رنج می‌برند، بهتر است با پزشک خود مشورت کنند.

۴. لیزر خط ریش برای افرادی که پوست حساس دارند، مناسب نیست.  ممکن است لیزر خط ریش برای بعضی افراد با پوست حساس، موجب وارد شدن آسیب بیشتری شود و عوارض جانبی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد آقایان

لیزر خط ریش برای چه افرادی مناسب است؟

مزیت‌های لیزر خط ریش

۱. کاهش تراکم مو در نواحی خاصی از صورت: با لیزر خط ریش، تراکم مو کاهش پیدا کرده و به میزان مناسب خود می‌رسد.

۲. ایجاد خط ریش ثابت در صورت: با استفاده از لیزر خط ریش، می‌توانید یک خط ریش ثابت و مشخص را در صورت خود ایجاد کنید و نیاز به اصلاح مکرر نداشته باشید.

۳. ایجاد خط ریش متقارن در دو طرف صورت: با استفاده از لیزر خط ریش، می‌توانید خط ریش متقارن و هماهنگ در دو طرف صورت داشته باشید.

۴. جلوگیری از هدررفت زمان در هنگام اصلاح: استفاده از لیزر خط ریش می‌تواند زمانی که صرف اصلاح و نظم دادن به خط ریش می‌شود را کاهش دهد

۵. کوتاهی ریش: با استفاده از لیزر خط ریش، می‌توانید رشد موها را کاهش دهید و ریش کوتاه‌تر و منظم‌تری داشته باشید.

۶. کند کردن رشد ریش: لیزر خط ریش می‌تواند زمان رشد موهای ریش را کند نماید.

۷. ثابت نگه‌داشتن فرم ریش: با استفاده از لیزر خط ریش، می‌توانید فرم و شکل دلخواه برای ریش خود داشته باشید و آن را ثابت نگه دارید.

۸. کاهش موهای زیر پوستی: لیزر خط ریش می‌تواند موهای زیر پوستی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: هزینه لیزر موهای زائد

لیزر خط ریش چگونه انجام می‌شود؟

۱. مشخص‌کردن جای درست خط ریش روی صورت: قبل از انجام لیزر خط ریش، محل دقیق خط ریش روی صورت مشخص می‌شود.

۲. قراردادن عینک ایمنی برای محافظت از چشمان: لیزرهای خط ریش قدرت بالایی دارند و ممکن است به چشمان آسیب برسانند. بنابراین، قبل از شروع فرآیند لیزر، از عینک‌های ایمنی برای چشم‌های شما استفاده می‌شود. 

۳. اعمال بی‌حسی‌های موضعی جهت کاهش درد در طول لیزر: برای کاهش درد و تحمل بهتر در طول فرایند لیزر از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

۴. قراردادن لیزر روی پوست و فشاردادن آن: پس از مشخص‌کردن جای درست خط ریش و محافظت از چشمان، دستگاه لیزر بر روی پوست قرار داده می‌شود. سپس، لیزر به صورت پالسی یا مداوم فعال شده و با فوکوس کردن نور لیزر بر روی خط ریش موجب تخریب فولیکول‌های مو می‌شود.

لیزر خط ریش چگونه انجام می_شود؟

تعداد جلسات لیزر خط ریش چقدر است؟

تعداد جلسات لیزر خط ریش به عوامل مختلفی بستگی دارد:

۱ . نوع مو: تعداد جلسات ممکن است بین افراد با موهای مختلف متفاوت باشد. برخی افراد ممکن است نیاز به تعداد جلسات کمتری داشته باشند، در حالی که برخی دیگر نیاز به جلسات بیشتری داشته باشند.

۲. ضخامت و تراکم موها: ضخامت و تراکم موهای شما نیز می‌تواند تعداد جلسات را تحت تاثیر قرار دهد. موهای ضخیم نیاز به جلسات بیشتری دارند.

۳. نوع دستگاه لیزر و توان آن: نوع دستگاه لیزر و توان آن نیز می‌تواند بر تعداد جلسات تاثیرگذار باشد.

اما به طور کلی، برای بسیاری از افراد، ۶ تا ۱۲ جلسه برای لیزر نیاز است. این تعداد جلسات بیشتر به دلیل ماهیت رشد مو و سیکل زمانی آن است. موها در مراحل مختلف رشد قرار دارند و لیزر فقط بر موهایی که در مرحله رشد فعال هستند، تاثیر می‌گذارد.

مراقبت‌های قبل از لیزر خط ریش

۱. شیو کردن صورت: قبل از انجام لیزر خط ریش، صورت خود را شیو کنید. این کار برای اثرگذاری بهتر انرژی لیزر است.

۲. عدم استفاده از مواد بهداشتی و آرایشی: قبل از جلسه لیزر خط ریش، باید از استفاده از هرگونه مواد بهداشتی و آرایشی بر روی صورت خود خودداری کنید. این شامل کرم ضد آفتاب، کرم مرطوب کننده و…  می‌شود. پوست باید عاری از هرگونه مواد آرایشی باشد تا لیزر به درستی عمل کند و خطر هرگونه تحریک و آسیب به پوست کاهش یابد.

۳. پوست صورت باید بدون زخم و التهاب باشد. در صورتی که پوست دارای زخم یا التهاب باشد، بهتر است تا بهبودی کامل زخم از انجام لیزر خودداری کنید.

آیا لیزر ریش درد دارد؟

آیا لیزر ریش درد دارد؟

لیزر خط ریش درد کمی دارد. قبل از انجام لیزر، معمولا از بی‌حسی موضعی بر روی پوست استفاده می‌شود تا درد را کاهش دهد. همچنین، دستگاه‌های لیزر پیشرفته به سیستم‌های خنک‌کننده مجهز هستند که میزان درد را کاهش می‌دهند. لیزر ریش، درد کمی دارد و قابل تحمل است

نتیجه‌گیری

لیزر خط ریش یکی از روش‌های موثر و کاربردی برای از بین بردن موهای زائد است. لیزر باعث مختل شدن چرخه رشد موهای زائد در این ناحیه شده و موجب می‌شود تا ظاهری جذاب‌تر داشته باشید.

مرکز زیبایی ایریس

کلینیک زیبایی ایریس

مرکز زیبایی ایریس، کلینیک تخصصی پوست و لیزر در غرب تهران
با دارا بودن کادری حرفه ای از متخصصین در زمینه خدمات بسیاری از جمله لیزر موهای زائد به طور تخصصی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و انواع فیلر، مزوتراپی سر و صورت، مزونیدلینگ، کربوکسی تراپی، فیس آپ، پیرسینگ ناف و بینی و گوش و انواع ویزیتهای درمانی پوست و مو برای شما مراجعین گرامی آماده خدمات رسانی می باشد و توانسته به بهره گیری از بهترین دستگاه ها و مواد اولیه در کنار تجربه متخصصین، رضایت مراجعین عزیز را جلب نماید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن یکی از روش های موثر برای جوان سازی ناحیه واژن است که کاملا بی خطر بوده و اگر اصولی و همچنین در محیط...

کربوکسی تراپی در فیشیال

کربوکسی تراپی در فیشیال

کربوکسی تراپی در فیشیال یکی از جدیدترین روش هایی است که می توانید برای جوانسازی و برطرف کردن انواع مشکلات پوست صورت و...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *