(021)40440322 – 40440323
صادقیه، خیابان کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان راز، پلاک ۶۱، بلوک B، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
(021)40440322 – 40440323
مرکز زیبایی ایریس / لیزر موهای زائد / عوارض لیزر صورت زنان
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

عوارض لیزر صورت زنان

عوارض لیزر صورت زنان شامل چه مواردی می‌شود؟ لیزر صورت یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد در این ناحیه است و احتمال بروز عوارض بسیار نادر است و بیشتر زمانی رخ می‌دهد که تکنسین تخصص کافی برای انجام لیزر را نداشته باشد یا از دستگاه‌های غیرمعتبر استفاده شود. در این نوشته عوارض احتمالی لیزر صورت را که شامل آسیب چشمی، قرمزی و التهاب پوست، تحریک پوست، تغییر رنگ پوست و… است را بیان می‌کنیم.

عوارض لیزر صورت زنان

عوارض لیزر صورت زنان چیست؟

پوسته پوسته شدن پس از لیزر صورت، آسیب چشمی، قرمزی و التهاب پوست، تحریک پوست، تغییر رنگ پوست، خطر سوختگی و آسیب به پوست و… از جمله عوارض احتمالی هستند.

پوسته پوسته شدن پس از لیزر صورت

اگر از دستگاه لیزر غیر معتبر یا ناکارامد استفاده شود، ممکن است پوسته پوسته شدن در محل لیزر صورت رخ دهد. معمولا این مسئله منجر به مشکلات دائمی و پایدار نخواهد شد. توصیه می‌کنیم که همواره راهنمایی پزشک یا تکنسین لیزر را بعد از انجام لیزر موهای صورت انجام دهید. همچنین، مهم است که از دستگاه لیزر معتبر و توسط افراد متخصص استفاده کنید تا خطرات ناخواسته کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد

آسیب چشمی

در صورتی که عینک ایمنی در طول جلسات لیزر موی صورت استفاده نشود، ممکن است چشم آسیب ببیند. لیزر موی صورت از نوع لیزرهای قدرتمند است که می‌تواند به چشم‌ها آسیب برساند. بنابراین، استفاده از محافظ چشم را  همیشه توصیه می‌کنیم. این اقدامات احتیاطی می‌توانند خطر آسیب چشمی را به حداقل برسانند و سلامت چشم‌ها را حفظ کنند.

عوارض لیزر صورت زنان چیست؟

قرمزی و التهاب پوست

بعد از جلسات لیزر، ممکن است پوست صورت شما قرمز و حساس شود. این امر به دلیل تثیر حرارتی لیزر بر روی پوست و عروق خونی است. قرمزی معمولا موقتی است و در عرض چند ساعت یا چند روز بهبود می‌یابد. برای کاهش این عارضه، می‌توانید از یخ یا کرم‌های ضد التهاب استفاده کنید. استفاده از یخ به پوست شما کمک می‌کند تا عروق پوست به حالت طبیعی بازگردند و قرمزی کاهش یابد. همچنین، استفاده از کرم‌های ضد التهاب می‌تواند التهاب پوست را کاهش دهد و تسکین بخشی به پوست شما ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد زیر بغل

تحریک پوست

لیزر ممکن است باعث تحریک پوست شود. این عوارض  کوتاه مدت هستند و در بیشتر موارد نیاز به درمان ندارد. بعضی از افراد ممکن است پس از جلسات لیزر، خارش و قرمزی را تجربه کنند. این عوارض معمولا به دلیل تحریک پوست توسط انرژی لیزر ایجاد می‌شوند.

تغییر رنگ پوست

در برخی مواقع، لیزر صورت ممکن است تغییراتی در رنگ پوست ایجاد کند. این تغییرات شامل سفیدتر یا تیره‌تر شدن پوست یا تغییر رنگ عرضی در پوست است. این عوارض بیشتر در افرادی با پوست تیره‌تر مشاهده می‌شوند، زیرا در پوست تیره‌تر، میزان پیگمانتاسیون بیشتری وجود دارد. البته تغییر رنگ پوست به مرور بهبود می‌یابند.

تغییر رنگ پوست از عوارض لیزر صورت زنان

خطر سوختگی و آسیب به پوست

استفاده نادرست از دستگاه لیزر می‌تواند خطر سوختگی و آسیب به پوست را افزایش دهد. بنابراین، بسیار مهم است که این روش توسط فرد متخصص انجام شود. این افراد دارای مهارت لازم در استفاده از دستگاه لیزر هستند و می‌توانند اقدامات لازم را برای پیشگیری از سوختگی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: هزینه لیزر موهای زائد

عفونت

همیشه امکان ایجاد عفونت وجود دارد. اگرچه این مسئله در رابطه با درمان با لیزر، به ندرت اتفاق می‌افتد. استفاده از دستگاه‌های لیزر معتبر ، استریل کردن مناسب دستگاه و استفاده از روش‌های بهداشتی می‌تواند خطر عفونت را به حداقل برساند.

تاول

سوختگی و تاول می‌تواند در اثر عدم مهارت افراد در انجام این فرآیند، رخ دهد. ( این عارضه نادر است). به‌طور کلی، اگر پوست به درستی خنک و سرد نشود، ممکن است پوست دچار سوختگی شود. بنابراین، بسیار مهم است فرد انجام‌دهنده این کار تجربه کافی مهارت لازم کار کردن با دستگاه را داشته باشد. انتخاب مرکز لیزری که از افراد و تکنسین‌های مجرب استفاده می‌کند برای پیشگیری ار بروز عوارض بسیار مهم است.

تشکیل اسکار (جوشگاه)

تشکیل اسکار (جوشگاه) معمولا اتفاق نمی‌افتد، اما در صورتی که رخ دهد، دائمی است. این ممکن است به خاطر خطای اپراتور در حین انجام لیزر باشد. با این حال، اگر اپراتور ماهر باشد و از تنظیمات و لیزر مناسب با توجه به نوع پوست و ناحیه درمانی استفاده کند، احتمال تشکیل اسکار کاهش می‌یابد.

سوزش از عوارض لیزر صورت زنان

درد و سوزش

بعد از اتمام جلسه لیزر، در بسیاری از موارد پوست حساس‌تر می‌شود و احساس درد و سوزش می‌کنید. این عوارض معمولا تا ۵ ساعت و نهایتا تا ۲ روز بعد از جلسه ادامه می‌یابند و موقتی هستند. برای کاهش درد و سوزش، می‌توانید از کمپرس یخ یا آب سرد استفاده کنید. این روش‌ها می‌توانند به تسکین درد و سوزش کمک کنند.

کبود شدن پوست

در برخی موارد خیلی کم، ممکن است پوست صورت دچار کبودی شود. این کبودی به علت پاره شدن عروق زیر پوست رخ می‌دهد.  مدت کبودی کوتاه است و به طور طبیعی  برطرف می‌شود. این عارضه نگران کننده نیست و نیازی به درمان خاصی ندارد.

نتیجه‌گیری

عوارض لیزر صورت زنان بسیار نادر است. در این نوشته به بررسی انواع عوارض احتمالی که شامل پوسته پوسته شدن پس از لیزر صورت، آسیب چشمی، قرمزی و التهاب پوست، تحریک پوست، تغییر رنگ پوست، خطر سوختگی و آسیب به پوست و…. هستند، پرداختیم.

مرکز زیبایی ایریس

کلینیک زیبایی ایریس

مرکز زیبایی ایریس، کلینیک تخصصی پوست و لیزر در غرب تهران
با دارا بودن کادری حرفه ای از متخصصین در زمینه خدمات بسیاری از جمله لیزر موهای زائد به طور تخصصی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و انواع فیلر، مزوتراپی سر و صورت، مزونیدلینگ، کربوکسی تراپی، فیس آپ، پیرسینگ ناف و بینی و گوش و انواع ویزیتهای درمانی پوست و مو برای شما مراجعین گرامی آماده خدمات رسانی می باشد و توانسته به بهره گیری از بهترین دستگاه ها و مواد اولیه در کنار تجربه متخصصین، رضایت مراجعین عزیز را جلب نماید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی

بیکینی یکی از مناطق بسیار حساس بدن است که رعایت بهداشت آن مهم است چرا که در غیر این صورت می‌تواند باعث بروز عفونت‌های...

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان

در دنیای امروز، جایی که ظاهر افراد نقش مهمی در تعاملات اجتماعی ایفا می‌کند، موهای زائد برای بسیاری از مردان به یک...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *