(021)40440322 – 40440323
صادقیه، خیابان کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان راز، پلاک ۶۱، بلوک B، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
(021)40440322 – 40440323
مرکز زیبایی ایریس / تزریقات زیبایی / عوارض و خطرات تزریق ژل لب
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

عوارض و خطرات تزریق ژل لب

تزریق ژل لب محبوب ترین نوع تزریقات زیبایی است. با افزایش سن، حجم لب ها و برجستگی آن ها کم می شود که برای رفع این موارد از تزریق ژل لب کمک گرفته خواهد شد. بی شک هر روش درمانی، زیبایی یا ترمیمی با عوارضی همراه است. تزریق ژل به لب هم از این قاعده مستثنی نیست و علاوه بر مزایای فرم دهی و زیبایی لب ها دارای عوارضی است که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

عوارض تزریق ژل لب

آیا ژل تزریقی به لب دارای عوارض است؟

برای تزریق ژل به صورت و لب ها از ژل های دارای هیالورونیک اسید استفاده می شود. هیالورونیک اسید به طور طبیعی در چشم ها، پوست و مفصل ها وجود دارد. وظیفه هیالورونیک اسید حفظ آب داخل بافت بدن است. هیالورونیک اسید در ژل ها، قطره های چشم، کرم های پوست و سرم ها استفاده  می شود. تزریق ژل لب به این دلیل که برای انجام آن از یک ژل طبیعی استفاده می شود، از استقبال زیادی برخوردار شده است.

از آنجایی که هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود، تزریق آن به بخش های مختلف صورت از جمله لب ها، عوارض گسترده ای را به همراه نخواهد داشت. البته عوارضی مانند گلوله شدن ژل در لب زمانی اتفاق می افتد که شما برای انجام این اقدام به یک کلینیک خوب برای تزریق ژل مراجعه نکرده باشید و پزشک انتخابی تان از صلاحیت لازم برخوردار نباشد.

اهمیت روش تزریق ژل لب

زیبایی صورت با تزریق ژل لب بیشتر می شود. روش های مختلفی برای تزریق ژل به لب وجود دارند اما در حالت معمول لب پایین از لب بالایی حجیم تر و بزرگ تر است. نحوه ی تزریق ژل به لب در گرفتن نتیجه خوب و ایجاد عوارض کم تر خیلی مهم است. برای انجام این اقدام، مقدار تزریق و قرار دادن سوزن سرنگ در قسمت های مناسب پوست لب اهمیت بالایی دارد. پزشک با تجربه به این موارد توجه دارد. بعد از بی حسی موضع پزشک با سوزن ظریف و سرنگ مخصوص اندازه دقیقی از ژل را در لایه های پوست با زاویه درست تزریق می کند.

توصیه های قبل از تزریق ژل لب برای جلوگیری از عوارض

توصیه های ارائه شده قبل از تزریق ژل لب لازم است رعایت شود تا بعد از انجام نارضایتی از نتیجه ایجاد نشود. بیش تر افرادی که قبل از انجام تزریق ژل لب به رعایت نکات مهم توجه ندارند بعد از تزریق ناراضی هستند. تعدا افراد ناراضی هم کم نیست. مهارت و تبحر پزشک نکته مهمی است. در انتخاب پزشک دقت کافی داشته باشید.

قبل از تزریق، لب ها باید معاینه شوند تا در صورت وجود اختلال عملکردی مورد توجه باشد. فرم لب باید متناسب با اجزاء و ابعاد صورت انتخاب شود. فرم لب باید طبیعی و با سایز اولیه لب همخوانی داشته باشد. تزریق ژل برای دو طرف لب باید با در نظر گرفتن ناحیه مرکزی لب ها باشد.

بعضی افراد به افزایش حجم چانه قبل از تزریق ژل برای لب نیاز دارند. توجه به این نکته لازم است تا بین سایز چانه و لب ناهماهنگی نباشد. در استفاده از ژل های لب برای حجم دهی ژل های هیالورونیک اسید بهترین انتخاب هستند. مارک ژل و کیفیت هم دارای اهمیت است. برای بعضی از افراد تزریق در خط های دور لب لازم است که باید به آن توجه داشت.

مشاهده نمونه کا رها در اینستاگرام

مهم ترین عوارض تزریق ژل لب

عوارض شایع تزریق ژل لب در شکل های مختلفی خود را نمایان می کنند. عوارض شایع تزریق ژل لب در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است بعضی افراد هم اصلا عوارض تزریق ژل را تجربه نکنند. به هر حال تزریق دارای عوارضی است که امکان دارد در نواحی تزریق و اطراف آن ایجاد شود از جمله التهاب، خون مردگی و کبودی ها، خارش و قرمزی، درد. گاهی ممکن است این عوارض شایع در اثر روش و نحوه ی تزریق ژل لب بروز کنند. بروز عوارض شایع در تزریق ژل لب ممکن است خفیف، متوسط یا زیاد باشد. بعضی از عوارض نیاز به مراجعه به پزشک ندارند. این عوارض به طور معمول بعد از یک هفته از بین می روند.

چه عوارضی را در تزریق ژل لب باید جدی گرفت؟

در بین عوارض تزریق ژل لب مواردی هستند که باید بیشتر جدی گرفته شوند و برای درمان سریع آن ها به پزشک مراجعه کرد. استفاده از ژل لب های ارزان قیمت و مراجعه به کلینیک های زیبایی پایین رده بی شک عوارض زیاد و شاید جبران ناپذیری داشته باشند. به وجود آمدن فرم غیر مطلوب در اجزاء صورت، از عوارض جانبی تزریق به بدترین شکل ممکن است. لب ها بیشتر از دیگر اجزاء صورت با این عارضه درگیر هستند.

همان طور که می دانید لب ها نقش مهمی در جذابیت چهره افراد دارند. با تزریق ژل هم این زیبایی بیشتر می شود. اصلی ترین عوارض غیر طبیعی تزریق ژل لب عبارتند از ایجاد زخم، ورم و گلوله ای شدن لب ها، تغییر غیر مطلوب در شکل لب ها، ورم غیر عادی یا دفرمه شدن لب ها، عفونت لب ها و آسیب به بافت لب ها.

در چنین موقعیت هایی پزشک از راه جراحی به تخلیه ژل لب می پردازد که عمل هم عوارض خودش را دارد. بعد از به وجود آمدن هر کدام از این عوارض که در اثر تزریق ژل لب صورت می گیرد، اعتماد به نفس فرد هم کم می شود. این کاهش اعتماد به نفس باعث می شود فرد نتواند در اجتماع حضور داشته باشد و به فعالیت های خود در بیرون از خانه ادامه دهد.

در چه مواردی تزریق ژل منع می شود؟

تزریق ژل لب برای گروهی خاص از افراد نباید استفاده شود چون بروز عوارض را برای آن ها چند برابر می کند. ممکن است در مواردی عوارض تزریق ژل لب به صدمات غیر قابل جبران تبدیل شوند. اگر جزو گروه های معرفی شده زیر هستید نباید تزریق ژل انجام دهید:

  • افراد مبتلا به دیابت
  • خانم های باردار یا شیرده
  • افراد دچار نارسایی های قلبی
  • افرادی با تجربه ی انواع سکته ها
  • افراد دارای سابقه بیماری های خود ایمنی
  • کسانی با سابقه مشکلات تنفسی و آلرژی ها

مصرف داروهایی مانند انسولین و آسپرین باعث جلوگیری از تزریق ژل لب می شود. قبل از انجام تزریق ژل لب، پزشک خود را در مورد موارد گفته شده در بالا در جریان بگذارید. همانطور که گفتیم عوارض تزریق برای گروه خاص ممکن است حتی خطر مرگ هم داشته باشد.

مرکز زیبایی ایریس

کلینیک زیبایی ایریس

مرکز زیبایی ایریس، کلینیک تخصصی پوست و لیزر در غرب تهران
با دارا بودن کادری حرفه ای از متخصصین در زمینه خدمات بسیاری از جمله لیزر موهای زائد به طور تخصصی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و انواع فیلر، مزوتراپی سر و صورت، مزونیدلینگ، کربوکسی تراپی، فیس آپ، پیرسینگ ناف و بینی و گوش و انواع ویزیتهای درمانی پوست و مو برای شما مراجعین گرامی آماده خدمات رسانی می باشد و توانسته به بهره گیری از بهترین دستگاه ها و مواد اولیه در کنار تجربه متخصصین، رضایت مراجعین عزیز را جلب نماید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل شامل قرمزی و تورم، عدم تقارن،  کبودی و خارش و حساسیت هستند که احتمال دارد در برخی از افراد بروز پیدا...

آشنایی با تزریق ژل لب روسی

آشنایی با تزریق ژل لب روسی

تزریق ژل لب روسی به منظور ایجاد لب‌های پر و حجیم انجام می‌شود. هدف اصلی از تزریق ژل لب با روش روسی، ایجاد حجم اضافی در...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *