(021)40440322 – 40440323
صادقیه، خیابان کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان راز، پلاک ۶۱، بلوک B، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
(021)40440322 – 40440323
مرکز زیبایی ایریس / لیزر موهای زائد / تعداد جلسات لیزر موهای زائد
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟ تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد در نواحی مختلف بدن بستگی به دستگاه مورد استفاده و کیفیت آن، ناحیه تحت درمان ( صورت، ران پا، ساق پا، زیر بغل، شکم و…) ضخامت و رنگ مو و تخصص و تسلط پزشک یا اپراتور در کار با دستگاه لیزر دارد. در این متن، ابتدا توضیحاتی را در خصوص عوامل تعیین کننده می‌دهیم و سپس تعداد جلسات مورد نیاز لیزر برای هر ناحیه را به طور تقریبی بیان می‌کنیم.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

چند جلسه لیزر موهای زائد لازم است؟

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد به دستگاه مورد استفاده، ناحیه تحت درمان، تجربه و تسلط پزشک و اپراتور و ضخامت و رنگ مو بستگی دارد.

دستگاه لیزر موهای زائد

کیفیت و اثربخشی دستگاه لیزر موهای زائد مورد استفاده، عامل مهمی در تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر است. دستگاه‌های مختلف دارای سطوح قدرت و تنظیمات متفاوتی هستند که می‌تواند بر نتیجه درمان تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، تعداد جلسات لیزر با دستگاه با کیفیتی مانند کندلا حدود ۶ تا ۸ جلسه است. از سوی دیگر، دستگاه‌های  متفرقه و بی‌کیفیت، تقلبی یا چینی ممکن است به تعداد جلسات بسیار بالاتری برای دستیابی به نتایج قابل قبول نیاز داشته باشند.

هر دستگاه لیزر دارای توان، کیفیت و تنظیمات خاصی است که برای لیزر موهای زائد استفاده می‌شود. این تنظیمات شامل میزان قدرت لیزر، طول موج استفاده شده و تنظیمات دیگری است که برای نحوه عملکرد دستگاه تعیین می‌شود. انتخاب یک دستگاه با کیفیت و از برند معتبر می‌تواند تاثیر مستقیمی بر تعداد جلسات مورد نیاز و نتیجه درمان داشته باشد. دستگاه‌های با کیفیت قدرت بیشتری دارند و با تنظیمات دقیق‌تری کار می‌کنند که باعث کاهش تعداد جلسات مورد نیاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اقدامات قبل از لیزر موهای زائد

ناحیه‌ی تحت درمان

ریزش مو پس از لیزر در نواحی مختلف بدن متفاوت است. این به این دلیل است که هر ناحیه بدن ویژگی‌ها و الگوهای رشد موی منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال، نواحی مانند زیر بغل یا پاها نسبت به صورت واکنش سریع‌تری به لیزر نشان می‌دهند.

ناحیه بیکینی به تعداد جلسات درمانی بیشتری نیاز دارد. این ناحیه از بدن حساس‌تر است و موها در آن معمولا ضخیم‌تر هستند. به همین دلیل، برای کاهش موهای زائد و دستیابی به نتایج دائمی‌تر، نیاز به تعداد جلسات بیشتری است.

در نواحی از بدن که نزدیک به استخوان هستند مانند قسمت خارجی ساعد دست، زانو، روی پا و سایر نواحی مشابه، به دلیل وجود استخوان و بازتاب انرژی لیزر، جذب انرژی کمتری اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، حذف موهای این نواحی نیاز به زمان و جلسات بیشتری دارد تا انرژی لیزر به طور کافی به ریشه موها برسد و آن‌ها را تخریب کند.

چند جلسه لیزر موهای زائد لازم است؟

ضخامت و رنگ مو

ضخامت و رنگ مو در اثربخشی لیزر موهای زائد نقش به سزایی دارد. برخلاف تصور رایج، موهای نازک لزوما با لیزر آسان‌تر نیست. فناوری لیزر رنگدانه‌های موجود در مو را هدف قرار می‌دهد تا انرژی را به فولیکول مو منتقل کرده و آن را از بین ببرد. بنابراین، موهای ضخیم‌تر و تیره‌تر، انرژی لیزر بیشتری را جذب می‌کنند و لیزر بر روی آن‌ها موثرتر است. اما در مورد موهای نازک و کرکی اینطور نیست و به تعداد جلسات بیشتری برای از این بردن این موها نیاز است. دلیل این موضوع این است که بسیاری از دستگاه‌های لیزر برای هدف قرار دادن موهای زبر و تیره طراحی شده‌اند و ممکن است تنظیمات یا طول موج خاصی برای درمان موثر موهای کرکی یا رنگ روشن نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد

تجربه و تسلط پزشک و اپراتور

تجربه و تخصص پزشک یا اپراتوری که لیزر موهای زائد را انجام می‌دهد، بسیار مهم است. چون سطح تخصص و توانایی آنان در کار با دستگاه لیزر بر روی نتیجه و تعداد جلسات تاثیر خواهد گذاشت. حتی اگر دستگاهی با کیفیت را انتخاب کرده باشید اما اپراتور تجربه کافی در کار با دستگاه نداشته باشد، امکان دارد تعداد جلسات افزایش پیدا کند.

برای نواحی مختلف بدن، نیاز به درجات متفاوتی از انرژی لیزر وجود دارد تا به طور موثر موهای زائد را حذف کند. از آنجایی که ویژگی مو و پوست در هر ناحیه از بدن متفاوت است، دستگاه لیزر نیز باید متناسب با آن‌ها تنظیم شود. اپراتور مسئول انجام لیزر  باید شناخت صحیحی از دستگاه و تنظیمات آن داشته باشد. او باید با سطوح قدرت و پارامترهای خاص مورد نیاز برای هر ناحیه بدن و همچنین نحوه تنظیم آن‌ها آشنا باشد. بنابراین، هنگام انجام لیزر موهای زائد، انتخاب پزشک یا اپراتور متخصص که دارای تجربه، دانش و تسلط لازم بر دستگاه باشد، ضروری است.  وجود تخصص نه تنها موجب دستیابی به نتایج خوب می‌شود بلکه تعداد جلسات مورد نیاز را نیز به حداقل می‌رساند.

بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد نواحی مختلف

تعداد جلسات لیزر موهای زائد نواحی مختلف (بانوان)

تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت ۶ تا ۱۱جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای پا ۶ تا ۸ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد دست (ساعد و بازو) ۶ تا ۸ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد زیر بغل ۵ تا ۸ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد شکم و کمر ۶ تا ۱۰ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد ران پا ۵ تا ۸ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد ساق پا ۴ تا ۸ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی ۸ تا ۱۲ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد باسن ۶ تا ۱۰ جلسه

تعداد جلسات لیزر موهای زائد نواحی مختلف (آقایان)

تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت ۸ تا ۱۲ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد دست (ساعد و بازو) ۸ الی ۱۲ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد زیر بغل ۶ الی ۱۰ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد سینه و شکم و کمر ۸ الی ۱۰ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد پشت ۸ الی ۱۰ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد ران پا ۶ الی ۱۲ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد ساق پا ۵ الی ۱۰ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی ۱۰ الی ۱۲ جلسه
تعداد جلسات لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی ۱۰ الی ۱۲ جلسه

نتیجه‌گیری

تعداد جلسات لیزر موهای زائد با توجه به میزان ضخامت و رنگ مو، کیفیت دستگاه مورد استفاده برای لیزر، تخصص و مهارت پزشک یا اپراتور در استفاده و کار کردن با دستگاه و ناحیه تحت درمان دارد.

مرکز زیبایی ایریس

کلینیک زیبایی ایریس

مرکز زیبایی ایریس، کلینیک تخصصی پوست و لیزر در غرب تهران
با دارا بودن کادری حرفه ای از متخصصین در زمینه خدمات بسیاری از جمله لیزر موهای زائد به طور تخصصی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و انواع فیلر، مزوتراپی سر و صورت، مزونیدلینگ، کربوکسی تراپی، فیس آپ، پیرسینگ ناف و بینی و گوش و انواع ویزیتهای درمانی پوست و مو برای شما مراجعین گرامی آماده خدمات رسانی می باشد و توانسته به بهره گیری از بهترین دستگاه ها و مواد اولیه در کنار تجربه متخصصین، رضایت مراجعین عزیز را جلب نماید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی

بیکینی یکی از مناطق بسیار حساس بدن است که رعایت بهداشت آن مهم است چرا که در غیر این صورت می‌تواند باعث بروز عفونت‌های...

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان

در دنیای امروز، جایی که ظاهر افراد نقش مهمی در تعاملات اجتماعی ایفا می‌کند، موهای زائد برای بسیاری از مردان به یک...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *