(021)40440322 – 40440323
صادقیه، خیابان کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان راز، پلاک ۶۱، بلوک B، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
(021)40440322 – 40440323
مرکز زیبایی ایریس / مزوتراپی / انواع روش های کاشت مو
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

انواع روش های کاشت مو

کاشت مو که در سرتاسر جهان انجام می شود، تنها راه حل موثر و ماندگار برای مردان و زنانی است که از طاسی رنج می برند و می خواهند موهای پرپشت و طبیعی را به دست آورند. قبل از شروع، مهم است که سؤالات درست بپرسید: بهترین تکنیک پیوند چیست؟ کدام کلینیک را انتخاب کنیم؟ قیمت چند است؟ ممکن است در برابر همه این سوالات احساس گمراهی کنید. به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در اینجا ما به تمام سوالات شما پاسخ می دهیم و شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. با ما باشید تا به بررسی انواع روش کاشت مو بپردازیم.

تکنیک های اصلی کاشت مو

اولین پیوند مو در دهه ۱۹۳۰ در ژاپن صورت گرفت و در دهه ۱۹۹۰ بود که تکنیک های کاشت مو میکرو FUE ظاهر شد. امروزه، تکنیک‌های اصلی که خود را ثابت کرده‌اند، کاشت مو به روش FUT است، روشی که به نام نوار شناخته می‌شود، که در دهه ۱۹۷۰ ظاهر شد و اخیراً روش میکروگرافت FUE در دهه ۱۹۹۰ توسعه یافت.

به مدت ۳۰ سال، تکنیک‌های کاشت موی میکرو به لطف پیشرفت پزشکان، تحولات قابل توجهی داشته است. آنها با بهبود فرآیندهای تکنیک FUE، موفق شده اند عمل کاشت مو را کارآمدتر کنند، عوارض بعد از عمل را ریشه کن کنند، زمان عمل را کاهش دهند و بالاتر از همه نتایج طبیعی تر و همگن تر به دست آورند.

قبل از ارائه جزئیات این دو روش کاشت مو، ضروری است که سطح طاسی خود را برای مردان بر اساس مقیاس همیلتون نوروود و برای زنان بر اساس مقیاس اگنس لودویگ ارزیابی کنید. این اولین ارزیابی در حال حاضر امکان حرکت به سمت تکنیک های خاص را به جای سایر تکنیک ها فراهم می کند.

روش های کاشت مو

بیشتر بخوانید=> درمان ریزش مو با مزوتراپی

روش کاشت مو FUT چیست؟

روش FUT کاشت مو (پیوند واحد فولیکولی) که به روش نواری معروف است، یکی از انواع روش کاشت مو است که شامل بریدن نواری از پوست سر به عرض ۱ تا ۲ سانتی‌متر و طول ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر در ناحیه اهداکننده، در پشت جمجمه، تحت بی‌حسی موضعی است. سپس این نوار در زیر میکروسکوپ بریده می شود تا واحدهای فولیکولی (مو + پیاز) از ۱ تا ۴ تار مو را قبل از کاشت مجدد جمع آوری کند.

جمع‌آوری و آماده‌سازی واحدهای فولیکولی (که گرافت نیز نامیده می‌شود) مطمئناً سخت‌ترین مرحله عمل کاشت مو به روش FUT است که برای تضمین بهترین کیفیت ممکن گرافت به تیمی از متخصصان حاذق نیاز دارد. برش‌های ریز در ناحیه گیرنده ایجاد می‌شود، سپس گرافت‌ها با استفاده از یک سوزن خاص، با رعایت کاشت طبیعی مو، دوباره کاشته می‌شوند.

نوار نمونه برداری در پشت جمجمه با بخیه یا منگنه بسته می شود. این روش بسته به تعداد گرافت هایی که قرار است کاشته شوند، ۳ تا ۵ ساعت طول می کشد. روش نواری هم برای آقایان و هم برای خانم ها مناسب است و بیشتر به افرادی که طاسی زیاد دارند برای پوشاندن توصیه می شود.

روش کاشت مو FUE چیست؟

تکنیک FUE استخراج واحد فولیکولی (Follicular Unit Extraction) به نام میکرو گرافت، آخرین تکامل واقعی در کاشت مو است. این روش که یکی از انواع روش کاشت مو است با روش FUT متفاوت است. به جای بریدن یک نوار از پوست، تکنیک FUE شامل برداشتن واحدهای فولیکولی ۱ تا ۱ (مو + پیاز) از پشت جمجمه، در ناحیه اهداکننده، با استفاده از یک چاقوی جراحی کوچک به نام پانچ است.

پیوندها توسط تکنسین ها مرتب می شوند، سپس توسط متخصص پزشکی در ناحیه گیرنده به صورت دستی مجدد کاشته می شوند. هر چه قطر پانچ کوچکتر باشد، دقت برداشتن و پیوند بیشتر باعث می شود تا نتیجه ای کاملا طبیعی و هماهنگ به دست آید. بسته به تعداد گرافت (مو) که قرار است کاشته شود، عمل می تواند از ۳ تا ۸ ساعت طول بکشد.

این کار به دقت زیادی نیاز دارد. ژست باید کنترل شده و دقیق باشد تا پیوندها حفظ شود. به همین دلیل ضروری است که کاشت مو FUE خود را به یک پزشک مجرب بسپارید که مراحل برداشتن و کاشت مجدد هر واحد فولیکولی را خودش انجام دهد. روش FUE برای مردان و زنان مناسب است. برای موهای وز یا مجعد کمتر توصیه می شود.

تکامل روش FUE 2 -IFA- DHI-CHOI :FUE

امروزه تحولاتی در روش سنتی FUE مانند روش IFA، روش کاشت مو DHI یا آخرین تکامل تکنیک FUE 2 وجود دارد که این روش‌ها اشکال پیشرفته و غیرتهاجمی تکنیک FUE هستند. تکنیک‌های IFA، DHI، FUE 2 توسط پزشکان متخصص در کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرند که با کمک ابزارها و تکنولوژی پیشرفته‌ای که امکان دستیابی به نتایج برتر را فراهم می‌کند، کاشت و برداشتن مو را تسهیل می‌کند.

بهترین مرکز مزوتراپی در غرب تهران

مرکز زیبایی ایریس

کلینیک زیبایی ایریس

مرکز زیبایی ایریس، کلینیک تخصصی پوست و لیزر در غرب تهران
با دارا بودن کادری حرفه ای از متخصصین در زمینه خدمات بسیاری از جمله لیزر موهای زائد به طور تخصصی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و انواع فیلر، مزوتراپی سر و صورت، مزونیدلینگ، کربوکسی تراپی، فیس آپ، پیرسینگ ناف و بینی و گوش و انواع ویزیتهای درمانی پوست و مو برای شما مراجعین گرامی آماده خدمات رسانی می باشد و توانسته به بهره گیری از بهترین دستگاه ها و مواد اولیه در کنار تجربه متخصصین، رضایت مراجعین عزیز را جلب نماید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟

مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟

امروزه به دلیل سبک زندگی نامناسب، رژیم غذایی و همچنین ژنتیک، همه ما زودممکن است با مشکلات ریزش مو مواجه شویم. روش های...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *