(021)40440322 – 40440323
صادقیه، خیابان کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان راز، پلاک ۶۱، بلوک B، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
(021)40440322 – 40440323
مرکز زیبایی ایریس / لیزر موهای زائد / اقدامات قبل از لیزر موهای زائد چیست؟
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین و جدیدترین روش هایی است که امروزه مورد توجه اغلب مردم قرار گرفته است. این روش با کمترین خطر ممکن نقش موثری در حذف و کاهش دائم موهای زائد ایفا کرده است. سوالی که برای اکثر افراد پیش از اقدام برای لیزر موهای زائد ممکن است مطرح شود، این است که پیش از لیزر باید چه کارهایی بکنند یا نکنند؟ در ادامه می خواهیم اقدامات قبل از لیزر موهای زائد را مورد بررسی قرار دهیم و نکاتی که لازم است پیش از لیزر به آن ها توجه کنید را بیان کنیم.

نکات قبل از لیزر موهای زائد

لیزر چیست و چگونه موجب حذف موهای زائد می شود؟

پیش از آن که در مورد نکات و اقدامات قبل از لیزر موهای زائد صحبت کنیم بد نیست ابتدا با عملکرد آن آشنا شویم. لیزر در واقع طول موج هایی را منتشر می کند که رنگدانه واقع در ریشه هر فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. با جذب نور، لیزرها می توانند فولیکول های مو را از بین ببرند بدون اینکه به سطح پوست آسیبی وارد کنند. از آنجایی که هر یک از موهای فرد در چرخه رشد خاص خود قرار دارد، نیاز به چند جلسه درمانی است تا اثربخشی لیزر قابل مشاهده باشد.

به طور معمولا، حدود ۸ جلسه اول، با فاصله ۱ ماه الی ۴۰ روزه تنظیم می شود و پس از آن به مرور، فواصل زمانی بین جلسات لیزر بیشتر و بیشتر می شود. تا جای که به ۱ یا ۲ بار در سال می رسد. البته تعداد جلسات برای هر فرد متفاوت است. زیرا جنس و تراکم موها در همه افراد یکسان نیست. از همین رو در صورت انجام صحیح اقدامات قبل از لیزر موهای زائد ممکن است حتی در تعداد جلسات کمتری هم به نتیجه دلخواه برسید.


لوگوی ایریس

فیلم اعلام رضایتمندی یکی از مراجعین مرکز لیزر آیریس


۶ نکته ای که قبل از لیزر موهای زائد باید بدانید

از کندن موها و اپیلاسیون اجتناب کنید

 اقدامات قبل از لیزر موهای زائد عدم استفاده از موم

یکی از اقدامات قبل از لیزر موهای زائد عدم استفاده از موم است لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ریشه های مو کار می کند، بنابراین ضروری است که حداقل چهار تا شش هفته قبل از اولین جلسه درمانی خود، موهای ناحیه تحت درمان را با موم برندارید. البته شیو کردن موها خوب است و مشکلی ایجاد نمی کند، زیرا با این کار همچنان ریشه موها در جای خود قرار داد. جلسات درمانی لیزر موهای زائد در فواصل هشت تا ۱۰ هفته برنامه ریزی می شود و باید شش هفته قبل از آن ها انجام اپیلاسیون را متوقف کنید.

زیرا اپیلاسیون ریشه موها را ضعیف می کند و لیزر نمی تواند تاثیری که باید را روی موهای زائد اعمال کند.

شیو کردن را فراموش نکنید

شیو کردن مهم ترین  اقدامات قبل از لیزر موهای زائد

شیو کردن از مهم ترین اقدامات قبل از لیزر موهای زائد است. درست است که باید از کندن موها و اپیلاسیون ناحیه ای که قرار است تحت لیزر قرار گیرد، خودداری کنید اما اصلاح کردن آن با تیغ (شیو کردن) ۲۴ ساعت قبل از درمان با لیزر ضروری است.

با وجود این که پس از شیو کردن موهای زائد با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست اما لیزر هنوز قادر است رنگدانه واقع در ریشه مو را تشخیص و مورد هدف قرار دهد. علاوه بر آن شیو ناحیه مورد نظر احتمال سوختگی توسط لیزر را به شدت کاهش می دهد.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید

آفتاب

به مدت دو هفته قبل از لیزر موهای زائد، مهم است که پوست تحت درمان را از تابش آفتاب دور نگه دارید. همچنین این مورد شامل برنزه کردن نیز می شود و باید از انجام آن اجتناب کنید. زیرا انجام این کار نه تنها پس از درمان با لیزر می تواند باعث تغییر رنگ پوست شود، بلکه می تواند باعث ایجاد درد و تاول در نواحی که تحت لیزر قرار گرفته اند، شود.

اکثر متخصصین برای فردی که دچار آفتاب سوختگی شده اند، لیزر موهای زائد را تجویز نمی کنند. همچنین توصیه می شود در صورت عدم امکان پوشش ناحیه مربوطه، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

از سفید کننده های مو استفاده نکنید

موی سفید

همانطور که قبلاً ذکر شد، لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ریشه مو کار می کند. رنگدانه موی شما در ریشه، نور تولید شده توسط لیزر را جذب می کند و در نهایت به طور دائمی یا طولانی مدت از بین می رود. هنگامی که موهای خود را سفید می کنید، رنگدانه را تغییر داده و این تغییر رنگ، میزان دقت و تاثیرگذاری لیزر بر روی موها را سخت تر می کند. بنابراین باید از سفید کردن موها حداقل شش هفته قبل از درمان با لیزر خودداری نمایید که زمان کافی برای رشد ریشه مو در رنگ طبیعی اش وجود داشته باشد.

درباره داروهایی که مصرفی می کنید با پزشکتان صحبت کنید

صخبت با پزشک

یکی از موضوعات و اقدامات بسیار مهم قبل از لیزر موهای زائد این است که وقتی برای لیزر موهای زائد اقدام می کنید، درباره تمام داروهای مصرفی، علت مصرف، میزان و دوز داروها و اینکه نحوه مصرف به صورت خوراکی است یا موضعی با مرکز لیزر مورد نظر صحبت کنید.

مصرف برخی از داروها می توانند در درمان لیزر شما مداخله کند و مانع اثربخشی لیزر گردد. برخی داروها می توانند پوست را حساس کرده و پس از لیزر موجب بروز سوختگی یا تاول شود. به خصوص اگر داروهای آنتی بیوتیکی، ضد بارداری، آکنه و داروهای حساس به نور (برای درمان سرطان) مصرف می کنید حتما به تکنسین کلینیک لیزر موهای زائد خود اطلاع دهید. زیرا در این صورت پزشک قادر خواهد بود درمان شما را مطابق با آن تنظیم کند و با احتیاط پیش برود. به علاوه، اگر مصرف داروهای جدیدی را شروع کردید، حتماً درباره آن قبل از جلسات بعدی لیزر موهای زائد اطلاع رسانی کنید.

آرایش یا کرم را از روی پوست پاک کنید

پاک کردن آرایش

بعضی اوقات مواد موجود در محصولات زیبایی می توانند روی نتایج لیزر موهای زائد تأثیر بگذارند. بنابراین قبل از هر جلسه درمانی باید به طور کامل از روی پوست پاک شوند. این محصولات شامل دئودورانت، آرایشی، لوسیون، پماد و هر چیز دیگری می تواند باشد که به صورت موضعی بر روی ناحیه تحت درمان اعمال می شود. کافی است از آب و صابون برای تمیز کردن پوست استفاده کنید. اگر هم از دستگاه پاک کننده آرایشی استفاده می کنید، حتماً محل مورد نظر را با آب شستشو دهید.

بهترین مرکز لیزر تهران

معمولا نکاتی که باید در راستای اقدامات قبل ارز لیزر موهای زائد بدانید، از سوی مرکز مورد نظر به شما اطلاع داده می شود. از همین رو سعی کنید در انتخاب مرکز موهای زائد دقت کافی را به کار ببرید. هرچه مرکز مورد نظر شما مجهزتر و پایبندتر به قوانین بهداشتی و اصولی باشد، مطمئنا تمامی نکات لازم را نیز به شما یادآور می شود تا بهترین نتیجه برای شما حاصل گردد.

رقابت در میان مراکز لیزر به ویژه در تهران به عنوان پایتخت و پرجمعیت ترین استان کشور بسیار زیاد است. از همین رو برخی مراکز از ترفندهای تخففیف و هزینه های کم برای جذب مشتری استفاده می کنند. برای مردمی که اطلاع کافی در مورد لیزر و روند درمانی آن ندارند، طبیعتا هزینه مولفه تاثیرگذار و محرکی خواهد بود اما به راستی چرا باید از این ترفند استفاده کرد؟

لازم است بدانید که اثربخشی لیزر به نوع دستگاه و قدرت اشعه ای که از آن ساتع می شود بستگی دارد. هرچه این مولفه با کیفیت تر طبیعتا تاثیر بهتری خواهد داشت. همچنین تعداد شات هایی که برای هر فرد اعمال می گردد نیز اهمیت دارد. مرکزی را در نظر بگیرید که شات های محدود برای شما در نظر می گیرد و تمام نواحی را تحت لیزر قرار نمی دهد. چگونه می توان آن را با یک کلینیک که برای لیزر از شات های نامحدود استفاده می کند، مقایسه کرد؟

بنابراین تصور نکنید که مراکز لیزر در شرایط کاملا برابر اما با هزینه های متفاوت خدمات لازم را ارائه می کنند.

مرکز زیبایی ایریس

کلینیک زیبایی ایریس

مرکز زیبایی ایریس، کلینیک تخصصی پوست و لیزر در غرب تهران
با دارا بودن کادری حرفه ای از متخصصین در زمینه خدمات بسیاری از جمله لیزر موهای زائد به طور تخصصی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و انواع فیلر، مزوتراپی سر و صورت، مزونیدلینگ، کربوکسی تراپی، فیس آپ، پیرسینگ ناف و بینی و گوش و انواع ویزیتهای درمانی پوست و مو برای شما مراجعین گرامی آماده خدمات رسانی می باشد و توانسته به بهره گیری از بهترین دستگاه ها و مواد اولیه در کنار تجربه متخصصین، رضایت مراجعین عزیز را جلب نماید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی

بیکینی یکی از مناطق بسیار حساس بدن است که رعایت بهداشت آن مهم است چرا که در غیر این صورت می‌تواند باعث بروز عفونت‌های...

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان

در دنیای امروز، جایی که ظاهر افراد نقش مهمی در تعاملات اجتماعی ایفا می‌کند، موهای زائد برای بسیاری از مردان به یک...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *